ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen dokumentum tartalmazza a HBMP Kft. mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által a handballshop.hu internetes oldalon (a továbbiakban: Webshop) keresztül értékesített termékek vásárlóira (a továbbiakban: Vásárló) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF).
Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Honlapon keresztül a Vásárló által megvásárolható termék vásárlási feltételeit tartalmazza. A Honlap használatával a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a Szolgáltató és a Vásárló között elektronikusan jön létre.
Jelen ÁSZF-nek a Szolgáltató és a Vásárló között a handballshop.hu internetes oldalon működő webáruházban található termékekre kötött adásvételi szerződésre vonatkozik. A Szolgáltató és a Vásárló között létrejött adásvételi szerződés tárgya a Szolgáltató által érékesítésre kínált, a handballshop.hu internetes oldalon működő webáruházban található termékek közül a Vásárló által kiválasztott, és a Szolgáltató által visszaigazolt egy vagy több termék képezi. Az adásvételi szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető, ide nem értve a megrendelések adatait. A szerződésre a magyar jog az irányadó.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Név: HBMP Kft.
Székhely: 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 76.
Cégjegyzékszám 01-09-992177
Nyilvántartásba vevő szerv: Fővárosi Törvényszék
Adószám: 24137081-2-42
E-mail cím: kezishop@hbmp.hu
Telefonszám: +36/1-435-4260
A Szolgáltatás nyújtásához igénye vett tárhelyszolgáltató:
Neve: ProperIT Consulting Kft.
Címe: 1238 Budapest, Csibuk utca 71.
A Webshop tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül, a vásárlás nincs regisztrációhoz kötve. Regisztrációra van lehetőség, a későbbi rendelési folyamatok megkönnyítése céljából.
Vásárló az alábbi módon tud megrendelést leadni a Webshopban elérhető termékekre:
A „Termékek” illetve az „Akció” menüpontra kattintva elérhető kategóriákból lehet választani a terméket. A kiválasztott termékek képére vagy nevére kattintva érhető el a termékleírás, illetve az ár, ahol a „Kosárba” gombra kattintva, az adott termék bekerül a kosárba.
Amennyiben több terméket szeretne megvásárolni, újból a Termékek menüpontra kattintva választhat a kategóriának megfelelő további terméket. A kosárba helyezés után, vagy a menüpont jobb felső sarkában található „Kosár” alakú gombra kattintva jutunk el a vásárlási felületre. Itt módosíthatjuk az adott termékek mennyiségét, törölhetjük őket. Itt választható ki a szállítás módja. Fizetéshez kattintson a „Tovább a Pénztárhoz” gombra. Itt, ha korábban regisztrált, bejelentkezhet, nem regisztrált vásárló esetén a számlázási és szállítási adatok megadása szükséges. A vásárlás befejezése és a rendelés áttekintése után a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva a megrendelés véglegesíthető, s ez fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is értesíti a Vásárlót, ahol a Vásárló megrendelésének száma is megtalálható.
A Webshopban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Webshopban a termékek mellett talál a Vásárló. Az árak bruttó árak, az ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:
Igazolt piaci árnak az árukereső oldalak szerinti átlagár tekintendő.
Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Amennyiben Szolgáltató és a Vevő között a hibás áron létrejött az adásvételi szerződés, Szolgáltató a szerződést felmondhatja, illetve megtámadhatja, amennyiben a valós áron nem tud Vásárlóval megállapodni.
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webshopban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására az űrlap módosításával.
Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését, vagy módosítását. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott email címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló a Szolgáltató felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
A szolgáltató e-mail értesítésben visszaigazolja a Vásárló részére a megrendelés elfogadását és a szerződés létrejöttét, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget, és a Szolgáltató elérhetőségi adatait.
A visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésre vonatkozó visszaigazoló emailt.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A megrendelés beérkezését követően előfordulhat, hogy bizonyos termékekből nem áll rendelkezésre elegendő mennyiség a Vásárló kiszolgálásához (törekszünk arra, hogy mindig a legfrissebb készlettel dolgozzunk). Ebben az esetben Szolgáltató munkatársa e-mailben vagy a Vásárló által megadott telefonszámon informálja a Vásárlót és tájékoztatja az alternatív megoldásokról.
A vásárlandó termék ellenértékét a vásárló bankkártyás fizetéssel tudja megfizetni.
Személyes átvétel esetén üzletünkben (1087. Budapest, Könyves Kálmán krt. 76.) készpénzes fizetéssel, illetve bankkártyával tudja kiegyenlíteni vásárlása értékét minden egyéb költség nélkül, nyitvatartási időben (H-P 10:30-16:30).
Egyedi nevesítéssel ellátott mezek esetében csak online bankkártyás fizetésre van lehetőség.
Szolgáltató a Vásárló részére a megrendelt termékkel együtt küldi el a számlát.
A Webáruházban leadott termék megrendeléseket a GLS Futárszolgálat vagy MPL teljesíti 3 munkanapon belül, 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, a csomagküldő a kézbesítést megismétli, illetve a küldeményt később átveheti a kézbesítő által megjelölt postahivatalban. Az oldalon feltüntetett, illetve egyéb formában jelzett szállítási határidő minden esetben várható szállítási időt jelent. A kiszállítás tényleges időpontja a kézbesítőtől függ, ezért az előzetesen, tájékoztató jelleggel jelzett szállítási határidőtől való eltérésért Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal.
Amennyiben a megrendelő a megrendelt terméket személyes átvétellel rendelte meg, úgy azt a megrendelés szolgáltató általi visszaigazolását követő 5 munkanapon belül jogosult és egyben köteles átvenni a megrendelő üzlethelyiségében, ahol a vételárat köteles megfizetni. Amennyiben a megrendelő a megrendelt terméket 5 munkanapon belül nem veszi át, úgy a szolgáltató jogosult a megrendeléstől elállni, ekként a megrendelő megrendelését törölni a rendszeréből. A megrendelés törléséről szolgáltató írásban köteles tájékoztatni megrendelőt a vásárláskor megadott e-mail címen.
Ha a Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében kérni kell jegyzőkönyv felvételét, vagy meglévő jegyzőkönyv kibővítését. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Vevő a csomag sérülésén túlmenően annak tartalmát is köteles ellenőrizni a kiszállítást végző személy jelenlétében, annak érdekében, hogy a megrendelt termék megtalálható- e benne, illetve, hogy annak állapota megfelelő-e. Bármilyen hiba, illetve hiányosság észlelése esetén a Vevő nyomban köteles jelezni azt a csomagot kiszállító személynek, illetve kérni annak jegyzőkönyvbe vételét. Abban az esetben amennyiben, csak később kerül észlelésre a csomag téves tartalma, úgy azt mindenképpen haladéktalanul írásban köteles jelezni a Vevő a Szolgáltatónak.
Csomagautomatába vagy Posta Pontra rendelt termék esetén, abban az esetben amennyiben a Vásárló sérülést tapasztal, illetve a csomag a nem megfelelő terméket tartalmazza, úgy az átvételtől számítottan haladéktalanul köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Abban az esetben, amennyiben a csomag nem tartalmazza a megrendelt terméket, úgy a Vásárló a termék árának a visszatérítését kérheti a Szolgáltatótól.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a hibásan megadott adatok miatti késedelmes, vagy meghiúsult szállítási eseményekért.
MPL házhoz szállítás, illetve Posta Pontra, postára vagy csomagautomatába szállítás díja 10 kg össztömegig:
GLS házhoz szállítás, illetve csomagpontba, vagy csomagautomatába szállítás díja a rendelt termékek összetömege alapján változik, az alábbiak szerint:
Bruttó 60.000,- Ft-ot meghaladó összértékű rendelés esetén, a szállítás belföldön, 10 kg össztömegig ingyenes.
10 kg feletti össztömegű rendelés esetén a Szolgáltató egyedi ajánlatot ad a szállításra.
A Szolgáltató nem különbözteti meg az értékesítés során a Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárlókat.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak a vonatkozó 2018/302/EU rendelet előírásaival együtt.
A külföldi értékesítés során a kommunikáció és a vásárlás nyelve a magyar nyelv, Szolgáltató nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.
A Szolgáltató nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
A Szolgáltató a Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében, amennyiben a 10 000 EUR eladási összeget a termék értékesítés nem haladja meg. A megjelölt értékhatár felett Szolgáltató a vásárló tagállama szerinti ÁFÁ-t számítja fel.
Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
A fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg,
A Szolgáltató visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét), amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót. A Szolgáltató a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is, amely alapján, ha a magyar Vásárló az ÁSZF szerint:
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg külföldre.
A Szolgáltató a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg a Szolgáltató számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, a Szolgáltató a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.
A szállítási díj a GLS díjszabása alapján, a csomag méretétől függ. Az európai unió területére történő szállítás esetén kizárólag a GLS futárszolgálat vehető igénybe.
A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a szállítást az európai unión kívüli országba kérje. Ebben az estben a Vásárló kizárólag a GLS futárszolgálatot tudja igénybe venni, azzal, hogy a szállítási díjon felül a Vásárlót terheli a szállítással esetlegesen felmerülő egyéb többletköltségek megfizetése – pl- vámkezelési költség, áfa stb. –.
A Webshopban értékesített termékek esetén:
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási és felmondási jogát a 45/2014. Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése c) pontja alapján:
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; így az egyedi nevesítéssel ellátott mezek esetében a Fogyasztó nem élhet elállási jogával.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat – mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ÁSZF 10. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató postai címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Abban az esetben amennyiben a Vásárló önhibájából rossz terméket rendelt meg – nem megfelelő méret vagy szín – úgy lehetősége van a megvásárolt terméket kicserélni. A Szolgáltató a cserére a visszaküldés szabályait alkalmazza azzal, hogy a visszaküldéssel járó szállítási díjat a vásárlónak kell megfizetnie.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a Termék valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termék és szolgáltatás hibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A Webshopban forgalmazott termékek esetében, azok jellegénél fogva elsődlegesen a kicserélés intézményt tudja Szolgáltató alkalmazni.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – érvényesítheti termékszavatossági igényét. A termékszavatosság annyiban tér el a kellékszavatosságtól, hogy ez esetben a forgalmazón keresztül kifejezetten a gyártóval szemben lehet fellépni.
Termékszavatossági igényként azonban Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak vagy a forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Vásárló a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az 1-es pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja.
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja, valamint a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszt rögzíti és 30 napon belül érdemi választ küld.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében az elektronikus levelezési címre történő válaszadást, vagy postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését vagy ennek veszélyét észleli, illetve egyéb okból kifogásolja a Szolgáltató rendelésével, vásárlásával, jótállási, kellékszavatossági vagy bármilyen egyéb igényével kapcsolatos eljárását, úgy panaszával a Szolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhat az alábbi elérhetőségeken:
Telefon: +36-1-435-4260
Ügyfélszolgálat nyitvatartás:
Munkanapokon: 10:30-16:30 közötti időben
Szabadnapokon: zárva
Ünnepnapokon nem elérhető!
E-mail: kezishop@hbmp.hu
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló jogosult:
A Békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu (Illetékességi terület: Baranya Vármegye, Somogy Vármegye, Tolna Vármegye)
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Elnök: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu (Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye, Heves Vármegye, Nógrád Vármegye)
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu (Illetékességi terület: Budapest)
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu (Illetékességi terület: Békés Vármegye, Bács-Kiskun Vármegye; Csongrád-Csanád Vármegye)
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E-mailcím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu (Illetékességi terület: Fejér Vármegye, Komárom-Esztergom Vármegye, Veszprém Vármegye)
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218Elnök: Horváth László E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu (Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron Vármegye, Vas Vármegye, Zala Vármegye)
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-735 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: hbkik@hbkik.hu (Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye, Hajdú-Bihar Vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegye)
Pest Váregyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telefonszáma: (1)-474-7921 Fax száma: (1)-474-7921 Elnök: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu (Illetékességi terület: Pest Vármegye)
Bírósági eljárás kezdeményezésére.
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.
Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.
Szolgáltató a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak.
A Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a webshopnak, valamint annak tartalmának elérhetőségéért és működéséért. Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webshophoz való csatlakozás miatt következett be. Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan hibák esetén, amelyek megakadályozzák a webshop akadálytalan működését és a webshopban történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. Szolgáltató nem vállal felelősséget a webshop használata során fellépő szoftver, kommunikációs, vagy egyéb technikai hibákért.
Vásárló kijelenti, hogy az Internet technikai és műszaki korlátait ismeri, a technológiával együtt járó hibalehetőségeket és kockázatokat elfogadja. Ennek megfelelően tudatában van annak, hogy az Interneten keresztül rendelkezésre bocsátott információk hitelessége, helyessége és teljessége nem garantálható. Vásárló felelősséggel tartozik a saját adatainak illetéktelen használatával a Szolgáltatónak vagy bármely harmadik személynek okozott károkért.
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok irányadók:
– Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
– A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
– A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
– A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
– Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény. A Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója a handballshop.hu honlapján található. A Webshopra történő regisztrációval, illetve a vásárlás esetén a Vásárló elfogadja az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025.04.30.
Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el: